Bodybuilding

BCAA

Tyto aminokyseliny jsou pouze tři: Valin, Leucin a Isoleucin.

Bylo pokusy prokázáno, že suplementace BCAA má výrazný vliv na regeneraci svalové hmoty a její ochranu při zatížení. BCAA jsou natolik účinné, že jsou používané i při lečbě rakoviny nebo AIDS. BCAA jsou jediné aminokyseliny u kterých byla potvrzena oxidace i při cvičení, to znamená, že tělo je umí využit jako zdroje energie. Až 60% aminokyselin, které absorbuji svaly jsou ve formě BCAA.

V prvé řadě, veškeré produkty musí byt označeny slovem FREE neboli volně vázané, jinak tojsou jen napodobeniny. Je také zapotřebí aby produkt obsahoval všechny tři aminokyseliny.

Tyto aminokyseliny jsou jediné, které jsou schopny dostat se do svalů i během tělesného zatížení a pomoct při energetickým výdaji, po tréninku se zase jako první dostanou do svalů a začnou regeneraci. Proto při suplementaci BCAA před tréninkem budete mít při tréninku více síly. Některé testy naměřily paradoxně nejvíce BCAA v krvi při podávání před tréninkem (max. 60 min.) a tvrdí, že při podání před tréninkem je v potréninkové fázi nejlepší regenerace. Jiné teorie tvrdí, že BCAA podané před tréninkem se použijí při tréninku a je to zbytečně drahý zdroj energie po trénink , a že BCAA se mají použít až po tréninku.

V praxi se používá kombinace obou metod, to znamená 2-3g před tréninkem a zbytek do 5g po tréninku. 5g čistých BCAA je spodní hranice účinnosti, pod tuto dávku vám BCAA zřejmě nezabere !